lördag 13 december 2008

Sankta Lucia

Idag är det Lucia och julstämningen är på topp här hemma. Har lyssnat på julsånger och julpysslat lite jag och storkillen. Det blev lite toarullstomtar och hängen till granen. När lillkillen vaknar från sin middagsslummer ska vi till att baka en massa härliga pepparkakor också. Ett pepparkakshus lär det också bli. Egentligen tycker jag att det är lite småäckligt när man väl ska äta upp huset som har stått framme hela julen.. :S Lite lagom dammigt menar jag. Men lite skit rensar magen brukar man väl säga antar jag ;P


Har fixat lite nytt i ena hörnet i vardagsrummet och det är verkligen så fint och mysigt. Svårt att få med stämningen på bild så här års.. hopplöst att ta kort i mörkret! Hoppas ni ser litegrann iallafall.


***


"Lusselelle lusselelle elva nätter före jul.."


Tiden flyger iväg! Tur att jag har lyckats köpa alla julklappar nu ändå. Nu är det bara inslagningen kvar och jag älskar att slå in paket!


Ska försöka hinna med att baka en daddelkaka och finska julstjärnor innan julafton också. Ja, jag är halvfinsk och nej, jag kan inte ett ord finska.. eller jo några få ord har jag väl snappat upp, men det är allt. Men finska julstjärnor är ett MÅSTE på julafton! Min älskade mormor brukade baka sådana och jag vill verkligen att den traditionen förs vidare varje år till minne av henne. Hon gick bort förra året och vi saknar henne jättemycket allihop.


Ha en trevlig Lucia allihop och håll tummarna för att vi får snö igen snart!

Kram

Inga kommentarer: