fredag 26 december 2008

"Hemma-Hos-Reportage"


Idag var vi hemma hos min mamma och blev bjudna på lite julfika. Mums vad gott med glögg och pepparkakor! :) Min mamma gillar också den lantliga inredningsstilen och har fixat riktigt juligt och mysigt hemma. Snäll som jag är (har ju ätit en hel del papparkakor nu i jul! ;D) så tog jag lite bilder så att ni också ska få se hur fint hon har det.

***

Jag älskar det här fina skåpet! Det är vitmålat av min mamma som också har målat dekoren högst upp. Nu över jul är det fyllt med en massa julgott och fina saker. (De två ståltrådshjärtana som hänger på dörrarna är tillverkade av lilla mig ;D)


***

Mysigt med tända ljus!

***


En antik stol med en lika antik trälåda full med en massa härliga trådrullar, en granriskvist och diverse smått och gott.
***

Så juligt och fint!
***

Matplatsen går i allas vår favoritfärg VITT!

***

Julfint i på fönsterbrädan

***

Ljuskrona egentillverkad av min kära mor. Det är inte bara jag som gillar sådana ;)
Någon slags enekvistar lindade runt en loppisfyndad järnkrans, gamla granljushållare samt små luffarslöjdstoffsar som hon gjorde på kursen vi gick tillsammans. Riktigt fin!

***

Här ser man lite mer i detalj

***

Julgrupp på matbordet

***

Får det lov att vara en kaka?

* * * * *
Hoppas ni gillade mitt Hemma-Hos-Reportage! Själv älskar jag att få kika in hur andra har det hemma :) Få lite tips och inspiration och vila ögonen på vackra bilder.
***
Nu ska jag sätta mig i soffan och knåpa ihop lite luffarslöjd. Har haft svårt att hinna med det nu med paketinslagning och förberedelse inför julafton, men nu är det dags igen äntligen!:)
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram
PS. Måste passa på att fråga om någon vet hur man gör för att få in bilder brevid varann? Har sett de på en del bloggar men lyckas inte få till det själv.

4 kommentarer:

Veronica sa...

Hej tjejjen!

Oj så fint din mamma har hos sig. Är det måntro hennes intresse och kunskaper som smittat av sig på dig, kreativ som du är!! Dina hjärtan är helt otroliga!!!

Kram Veronica

Anonym sa...

Vilket vackert hem din mamma har :)

Snöflingorna fick jag hjälp med av en annan bloggare.
Så här skrev hon:

Snöfallet, ja, gå in på http://www.bloggerbuster.com/ scrolla ned en liten bit. Klicka på rutan där det står Add snow effect to your blogger blog. Enkelt! Den lägger sig som en gadget, så den är lätt att ta bort när man inte vill ha den längre.

Det var jätteenkelt och det blir en så mysig effekt :)

Kram!

Lilla fröken kavat sa...

Vad fint din mamma har det! Skåpet är ju helt underbart! Din mammas ljuskrona är också jätefin, men din var strået vassare ;)

Japp, jag blir absolut tvungen att lägga din tjusiga blogg i min blogglista! Jag blir så glad när jag upptäcker nya kreativa bloggar som jag kan följa!

Ha det bra
Kram "S"

Helene sa...

Hej!
Ljuskronan liknar ju den jag knåpade ihop innan jul :) Jättefint hemma hos mamma din. Åhh vad jag önskar att jag haft en mamma..min dog för 24 år sen. Ge din mamma en riktigt varm kram!

Du får en av mig!!/Helene