lördag 20 september 2008

Luffarslöjd och vitrinskåp

Efter mycket om och men låg min Luffarslöjdsbok äntligen i brevlådan!
Nu längtar jag ännu mer tills i november och kursen.
Rekommenderar verkligen den här boken då det är en massa bra tips och många inspirerande bilder i den. :)
Här kommer också en "efter" bild på vitrinskåpet som jag dock har lite kvar att göra på.
Knoppar måste inhandlas och sen vill jag måla något upptill också. Men jag har lite beslutsångest angående vad jag ska måla. Antlingen blir det en text i Scriptina eller någon typ av allmogeschablon.. eller kanske en krona.. eller en fransk lilja? Aaah som sagt så har jag beslutsångest :/
Får ta en sväng runt i allas bloggar och se om jag kan hitta någon inspiration helt enkelt.

Trevlig Helg på er!

Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Första gången jag besöker din mysiga blogg :)

Så underbart skåpet blev när det blev vitmålat, kan knappt tro att det är samma skåp :)
Jag håller också, sakta men säkert, på och förvandla vår lägenhet till det vita och lantliga hem vi vill ha, det tar lite tid och måste få ta tid.

Jag hoppas att det är ok att jag länkar till dig för här vill jag fortsätta att titta in :)

Önskar dig en fortsatt trevlig lördag.

Kram!

Anonym sa...

Hihihi, jag tror att du får fortsätta heta stjärna (*), jag provade och ändra men din bloggs rätta namn kom inte upp utan bara * :) Det är en hel vetenskap detta bloggande :)

Kram!

Anonym sa...

Skåpet blir sååå fint! Väntar på spänning tills du målat mer och får dit knopparna.

Veronica sa...

Hej Tjejjen!

Så fina kakorna blev, smakade dom gott? Ditt skåp ser jättefint ut! Verkligen! Funderar du på latinska ordspråk? Då kan jag tipsa om att gå in på Wikipedia, där har dom mängder av lite ovanligare ordspråk. Vad sägs om; Nil satis, nisi optimum = Endast det bästa är bra nog.

Jo, jag höll på att glömma! Du har en utmaning som väntar hos mig!

Kram Veronica