söndag 30 november 2008

1:a Advent

"När första ljuset brinner

står julens dörr på glänt

och alla människor glädjas

att fira få advent."


Jag var på Luffarslöjdskurs förra helgen och det var verkligen såå kul! Har köpt hem en mängd ståltråd och tänger och snor ihop saker nästan varje dag. Fick en idé om att göra siffror till adventsljusen och tycker att det blev riktigt fint. Bilder kommer på mina andra verk kommer i sinom tid.

***

Annars är vi lite småförkylda här hemma hela bunten. Frustrerande att inte ha den orken man vill till att julpynta och fixa.. Badrummet är så gott som färdigt nu , så det är en storstädning som behövs också. Jag får försöka ta lite i taget helt enkelt. Men det är svårt när man vill ha allt färdigt tills ikväll eftersom inte så mycket kommer hinnas med i veckan. Nästa helg är det dessutom kalashelg för stora killen som fyllde 5 år igår, så då vill man ju ha allt färdigt. Var tar all tid vägen på vintern? Känns som man ligger efter med allt. :/ Vintern är verkligen en kamp för mig varje år. Så trött så trött..

Men idag ska jag verkligen försöka njuta av att julen är i antågande. Fika lussebullar och julmust samt kanske hinna baka lite pepparkakor med pojkarna.

Trevlig Helg på er allihop!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt bra blogg och intressant/ Ingrid